Friday, July 4, 2008

Jom Flash Back

Aku cuba mengingati kisah-kisah dulu,almaklumlah cpu pun dah lama 17 tahun berpisah banyak memori lama banyak makin pudar,just nak share memori lalu.


Kena Raging
Aku pernah joint kadet,tapi mungkin tak sesuai dan tak leh tahan kena raging,aku belah..ada ka patut,kasut sekolah cuma ada sepasang depa lanyak aku kawat sampai masuk dalam lumpur pastu peluk dan cium pokok,hang pa ingat tak lagi tempat kawat yang dekat tempat parking basikal tu.

Tak ambil acara sukan tapi terpilih untuk sertai olah raga.
Aku ni masa sukan ketika form 5 tak pernah masuk apa-apa acara,tapi ringan tulang tolong cikgu Sham masa latihan olah raga,aku kerap rejam lembing sesaja..eeemmm
mungkin rejaman aku tu no bad kot...cikgu masukkan aku dalam acara tu tapi sebagai simpanan...jer simapan pun simpananlah,yang best masa termasya sukan kat Sekolah Muzaffar Shah kat Selinsing aku turut serta....dalam bas riuh rendah...masa balik pakat-pakat ramai-ramai nyanyi lagu.

Ular Senduk
Gempar seekor ular senduk depan kelas 5A1 dok dalam longkang,aku lah yang jadi hero masa tu bedal ular tu sampai mati...err ada sapa-sapa ingat peristiwa ni?
Masa tengok cerita tamil pasal ular ni Oooo...ada sepasang,dalam cerita tu yang jantan kena bunuh yang betina tuntu bela...isssshhh nasib baik tak jadi macam tu.

Meja dilobangkan untuk tujuan main Berliad.
Hangpa ingat tak pokok macam pokok pinang yang buah merah kemerahan yang buanya sebesar guli,buah tu kita buat bola berliad meja dilobangkan....issshhh nakal sungguh ..errrr tu masa tingkatan 1.

Member yang aktif dalam sukan
Nama-nama yang tak asing masa zaman tu ialah Rosnah Abdul Rahman satu kelas aku 5A3 dia terror acara jarak jauh,Salawi budak kemboja dan adik dia Basari dorang ni berjaya dalam bidang perniagaan,Sabariah ni senior kita dia tua setahun sejak tinggalkan bangku sekolah memang tak pernah terjumpa dia.

No comments: